Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

torsdag 10 februari 2011

Morotscupcakes & Schackrutor



Imorgon är det fredag och med det fredagsfika på jobbet. Egentligen inget särskilt med att det är fika på jobbet, då vi fikar två gånger varje dag. Och ganska länge... Men vi brukar prata jobb, så känns ok :-)

Men på fredagar är det någon som skall ha med något att äta på fikat, vi går laget runt så alla tar med nån gång. Imorgon är det min tur :-)

Hade lite beslutsångest, men fastnade till sist på morotskaka och vanliga kakor till. Vi har några som är allergiska på avdelningen, så bl.a. nötter går bort, så urvalet av det man kan baka begränsas något.





Tyckte dock att det var lite tråkigt att bara baka en vanlig kaka, så gjorde små smarriga cuppisar istället. Och istället för att bara bre på frostingen så fick jag spritsa den.

Ville även ha lite småkakor, så bakade klassikern Schackrutor, både enkla och supergoda!





Gillar verkligen min kakburk från Harrods, som kakorna ligger i just nu, köpte den när jag var i London för 4-5 år sedan. Roligare än en vanlig burk.




Visst är den fin!


"Testbakade" cuppisarna i helgen för att veta om det var ett bra recept, och passade på att testa lite olika tllar, för att se vilken spritsning som blev bäst.
Valde den -enligt mig- vanliga klassiska.


Gjorde även några normalstora cuppisar till dem härhemma. De (framförallt 3-åringen) blir så ledsna om jag bakar och de inte får smaka...

2 kommentarer:

  1. Jättefin topping på morotscupcakesen!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina små cupcakes. Morotsmuffins med frosting på är ju gudomligt gott. Det måste jag göra snart igen..
    Söt burk!

    SvaraRadera