Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

söndag 6 mars 2011

Bokklubb




Som jag tror jag nämnt vid tidigare tillfälle så är jag med i en bokklubb. Den som har valt bok är den som tar med fika. Fikat skall på något sätt ha anknytning till boken, det vanligaste är att vi väljer något de äter i boken. Ibland är det lätt, för i vissa böcker tycker jag inte de gör annat än äter, och ibland är det svårt, för de äter aldrig...

På senaste bokträffen var det min tur att baka, då jag hade valt den bok vi läst. Den här gången var det enkelt att baka, jag hade nämnligen valt boken: "Guernseys litteratur- och potatis-skalspajsällskap". Världens enklaste titel...

Boken var bra och fick bra betyg av alla (som läst den...) och rekommenderas härmed! Som titeln antyder valde jag att baka en potatispaj. Inte på potatisskal dock, utan på sötpotatis.

Gjorde en tidigare enligt detta recept och det blev lyckat så gjorde det igen, dock hade jag mer kardemumma nu, mums. Till pajen serverades grädde.



Jag testade även att typ fritera/torka potatis (med skalet kvar) i ugnen för att göra någon typ av chips med potatisskal, men de blev väldigt väldigt misslyckade. Kanske ska ha en fritös när man friterar, eller lite mer än en timmme på sig när man torkar?!



Eftersom jag hade praliner kvar hemma la jag på lite runt pajen, hade inget med boken att göra, men ignen opponerade sig mot att det bjöds även på choklad ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar