Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

onsdag 2 mars 2011

Grattis kompis!



Häromveckan fyllde en kompis år och vi var där på födelsedagsfirande. Ville ge en personlig present och eftersom jag vet att han tycker om chokladdoppad lakritskola gjorde jag det.



Använde turkisk peppar som jag krossade och blandade ut i kolan. Men kom alldeles försent på att min födelsedagsbarnets fru är glutenintolerant (eller det visste jag ju, men tänkte inte...) så hon kunde inte äta chokladen :(

Tur att jag även gjorde några romtryffelpraliner, så det fanns lite till henne med. Och det braiga med den här fadäsen är att jag ju måste göra nya, glutenfria lakritskolor, så hon med får smaka :-)


Använde mitt ätbara lim och limmade på lite flingsalt på pralinerna

5 kommentarer:

  1. Superduperfina! Och garanterat gott! Lakrits och choklad är så himla gott ihop!

    SvaraRadera
  2. De blev superfina =D

    Jag har en tävling på min sida där du kan vinna ett supersnyggt förkläde =)
    Trevlig helg
    /Nellie

    SvaraRadera
  3. Hanna du är bäst och din choklad är en hit!!

    Lindisen

    SvaraRadera
  4. Jättefina praliner,har letat men hittar inte recept,undrar om du kan dela med dig.Tack

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken härlig present!! Dina praliner är verkligen fina och chokladdoppad lakritskola är ju väldigt gott =)

    SvaraRadera