Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

tisdag 6 november 2012

 
Praliner klara...
 
 
Mandelnogat rullad i kakao
 
Så god tryffel, mörk och mastig. Så där så man blir nöjd efter en. Nästan...
 

Mjölkchoklad med passions- eller lakritstryffel
 
Hade lakrits- och passionstryffel över när jag fyllt de formar jag gjutit för ändamålet.
Så passade på att gjuta en form med mjölkchoklad och fylla med tryffeln,
går dock inte att se vilken som innehåller vad.
 

Saltlakritstryffel
 
Ååh, så god så god!! Tryffeln gjord med rent lakristpulver, lite salmiak och vanlig flingsalt.
Underbart god! Om man gillar lakrits vill säga. Testade att spritsa formen med smält, ej tempererad
mörk choklad, innan jag fyllde dem med tempererad vit choklad.

Mjölkchokladkokostryffel, rullad i krossade hasselnötter och kokos
 
Mjuk och len tryffel. Doppad i mjölkchoklad och rullad i en mix av rostad
hasselnöt och kokos.

Allihopa. Den vita toppen i mitten är en passionstryffel
 
Så där såg det ut för några dagar sedan. Men sakta men säkert tunnas lagret ut. De är så goda och lockande där de står i kylen.
 
Och idag hittade jag ett nytt recept på riktigt mörk chokladtryffel som jag ska testa. Gjorde tryffel idag. Ska göra klart själva pralinerna imorgon.
Ska på släktträff i helgen, då jag skall ta med praliner, så måste ha lite blandade. Och så skall jag ta med en efterrätt. Vet inte vad... Vill att det skall vara något lite lätt och fräscht. dels för att vi skall äta Mexicansk mat och dels eftersom tryfflarna är så mastiga.
Men vet inte vad jag skall göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar