Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

lördag 24 november 2012

Barnmatsförvaring...

Detta inlägg har inget med bakning att göra men väl med mat. Eller förvaring av mat. Barnmat.
Fick några små Margereteskålar av min mamma, 150 ml. De är så ursöta, jag har en viss förkärlek för skålar och bunkar, och maken är lite trött på mitt "burkskåp" härhemma. Men när han föreslår att vi kanske skall rensa ut lite kontrar jag med att konstatera att vi istället kan rensa ut lite bland hans gitarrer. Och lugnet är återställt :-)
 
 
Iallafall, visste inte riktigt vad jag skulle ha skålarna till. Men kom sen på att de är i perfekt storlek att förvara bebismat i. Har en liten en härhemma som snart blir sex månader och hon har börjat äta mat. Och kokar man en potatis, palsternacka, morot eller så blir det ofta för mycket för ett tillfälle, utan det räcker till ett par dagar. Och då kommer mina burkar in, perfekta för den mängden mat som bara skall hålla i kylskåp några dagar. Framöver blir det mer frysförvaring, då jag i takt med aptiten ökar gör större och större satser. Och då får jag väl komma på någon ny användning till burkarna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar