Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

måndag 6 december 2010

Pepparkakshuset



Nu har jag lite mer kort på pepparkakshuset. Limmade ihop det med smält socker, som vanligt, men uppäckte idag att en del av kristyren färgats lite lätt brun av det... lite trist... Men då blir jag väl tvungen att göra ett nytt :-)
Som jag isåfall får limma ihop med kristyr, tar lite längre tid att stelna, men det spelar ju ingen roll. Gjorde så när jag gjorde ett pepparkakshus på dagis på den årliga julpysseldagen. Men då hade de köpt färdig krisyr på tub och den tar väldigt lång tid att stelna. Vilket är lite svårt när man skall hålla huset på plats samtidigt som man skall hålla ett gäng treåringar på avstånd, så inte huset faller sönder innan det ens är byggt.



Huset står nu på en hylla i hallen/köket, så man skall känna sig välkommen när man kommer på besök. Den fick sällskap av min "jobb-julgran". Brukar ha en julgran på mitt skrivbord när jag jobbar, men eftersom jag är mammaledig i jul, så har jag granen hemma.



Om man nu är osäker på vem man är hemma hos, kan man bara vända på huset och så står våra namn :-) Ville passa på att träna på att spritsa namn snyggt, tycker det är lite svårt att få till på ett bra sätt. Men övning ger färdighet.

2 kommentarer: