Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

lördag 17 juli 2010

Choklad och morotscupcakes



Det blev till sist två sorters cupcakes att ta med till middagen.
är själv näjd med dem, och de blev uppskattade.

Den ena är en chokladmuffin/kladdkakemuffin. Hade lite för lite choklad i för att det skulle bli kladdkaka, men den blev ändp lite tyngre och kladdigare än en vanlig muffin. På den spritsade jag chokladfrosting, efter ett recept jag hittade på Bakfnatts blogg. (Jag lyckas inte göra länkar här, någon som vet hur man gör som vill hjälpa mig?)



Den andra cupcaken var en morotsmuffin som jag hittade recept till hos Baka baka liten kaka, och en cream cheese frosting på. Sen dekorerade jag båda med sockerpärlor.

2 kommentarer:

  1. Kul att du tittade in i min blogg. Vilka fina cupcakes du gjort. Ser så stilrent och vackert ut med lite pärlor.

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Så trevligt med en ny bakblogg! Roligt att den innehåller praliner, de ser verkligen goda ut =) Gör ett försök att hjälpa dig med länkningen.. Då du skriver ett nytt inlägg (eller redigerar ett gammalt för den sakens skull) så markerar du ordet eller orden du vill länka, sedan klickar du på knappen "länk" (själv tycker jag att det ser ut som en grön orm med stora glasögon, hihi). Knappen finns i överkanten av den "ram" som du skriver inlägget i. Du ombeds att skriva i adressen till den sida du vill göra länkningen. När detta väl är gjort så är det färdigt! Hoppas du förstår vad jag menar.. ;-) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera