Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

torsdag 22 juli 2010

Praliner på gång...

Så, då har jag gjutit en omgång pralinformar. Ska åka till mina föräldrar om ett par dagar, och vill ta med något gott. Tänkte först göra två helt olika, men tiden räcker inte till. Så det får bli mörkt chokladskal, men sen blir de två olika fyllningar. Favoriten Romtryffel i den ena, och så får vi se vad det blir i den andra.

Nu står de i kylen och väntar på nästa lugna stund jag har, då jag kan göra fyllningen. Bild kommer när det är klart.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad gott. Är det svårt att göra?

    SvaraRadera
  2. Mmm, väldigt gott :-)

    Nää, inte så svårt att göra. Men tar tid att temperera chokladen till formarna. Jag har gått en kurs i pralintillverkning tidigare i år, kommer även att gå ett par till under hösten.

    SvaraRadera