Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

lördag 28 augusti 2010

Härliga söndag...

Imorgon söndag blir en härlig dag. Lämnar man och barn hemma och åker till Kungsör för att gå en grundkurs i tårtdekoration hos Tårtfia, ska bli så kul och ser vekligen fram emot att lära mig massor.

Passar väldigt bra i tid också, nästa söndag ska vi ha kalas för sonen som fyller 3 år, han har önskat sig en "paket-tårta". Han har kommit på att en mycket bra sak med födelsedagar innefattar paket, helst med bilar och traktorer i. Färgen på tårtan varierar från dag till dag, men oftast skall den vara rosa eller lila. Får se vad det blir, täcker jag den med vanlig marsipan bli den nog rosa, eftersom det finns färdigt i affären. Men, men, vi får se vad det blir.

En av gästerna som kommer tål inte mjölkprotein och ägg, och en annan är glutenintolerant. Så tänkte försöka hitta något bra recept på nån typ av muffins som jag kan göra till dem, enklast om man hittar ett recept som båda två kan äta av. Någon som ha tips..?!

Trodde att jag skulle fixat kamerasladden vid det här laget, men ta visst lite tid. Idag la jag iallafall fam den på bänken så jag skulle ta med den när vi skulle iväg o shoppa. Men på bänken har den legat hela dagen. Och det finns ju så många olika kablar, så ingen idé att chansa och köpa en som troligtvis funkar, bättre att få rätt direkt.

3 kommentarer:

  1. Åh va kul att få gå på tårtkurs, har jag alltid velat göra men aldrig blivit av tyvärr...

    Kram Karin

    PS. Länken funkar inte...

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt med tårtdekorationskurs. Kul att gå på kurs och få lite "egen tid" med roligt pyssel.

    SvaraRadera
  3. Karin: ja, var visst nåt fel med länken, men nu är det fixat så den skall fungera.

    Erika: Mmm, var jättekul att gå kurs och lära mig massor med grejer. Å precis, en hel dag för bara mig och mitt intresse :-)

    SvaraRadera