Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

onsdag 18 augusti 2010

Mini Cupcakes

Köpte en ny plåt för att göra minicupcakes häromveckan och testade den i helgen. Gjorde vanliga muffins som jag fyllde med hallon eller blåbär och sen en yoghurtfrosting på. Eftersom sonen hade en kompis över dekorerade jag dem "child-style". Blev jättegoda, sonen klämde i sig två stycken på nästan ingen tid alls :-)


Här är plåten strax innan den åkte in i ugnen. I bakgrunden kartongen med mitt härliga muffinsställ, och receptet på kvällens middag...

Jag gjorde muffins och la sen hallon repsktive blåbär i dem. Röda formar med hallon, blå med blåbär, enkelt att hålla isär :-)



Gjorde sedan en yoghurtfrosting utfrån inspiration från Tove. Gjorde enligt recept, men hällde även i lite ingefära, ca 1/2 tsk. Den blev jättegod och lite syrlig, passade perfekt till dessa Cupcakes.



Dessa är dekorerade med härligt färgglatt socker som jag köpt på Kakburken

En trevlig avsluting på veckan.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också ha en minimuffinsplåt. Men mina bakgrejer börjar ta överhanden i köket, så jag vet inte riktigt vart jag ska placera en sån. Hmmm... får fundera på det. Jättefina cupcakes.

    SvaraRadera
  2. Var har du köpt formen? Tycker det är kanon med minacupcakes. Det blir inte så mastiga och är man riktigt sugen kan man ju ta två!

    SvaraRadera