Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

torsdag 12 augusti 2010

Kaffecheescake

Nu har kaffecheesecaken jag tidigare berättat om blivit av.



Tog ett recept jag hittade på Tasteline som jag sen gjorde om en del. Tyckte dock att kakan blev lite väl syrlig, så skall modifiera receptet lite mer, sen lägger jag ut det här på bloggen.
Hade den även i ugnen lite för länge och för varmt, trots att jag hade både lite lägre temperatur samt kortare tid än det som står i receptet. Min ugn blir völdigt varm, måste oftast ha lite lägre värme än vad som står.

Dekorerade kakan med choklad i form av kaffebönor, som jag gjutit vid tidigare tillfälle.

2 kommentarer:

  1. Det låter gott med kaffe i cheesecake. Jag dricker inte kaffe, men i bakverk tycker jag att det är riktigt gott. Min man är tvärtom... dricker kaffe, men vill inte ha kaffesmak i dets om bakas. :-)

    SvaraRadera
  2. Den ser riktigt god ut!

    Missa inte min tävling som söta muffins från Present & Dekor!

    Kram Karin

    SvaraRadera