Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

måndag 9 augusti 2010

Macarons och annat

Passade på att baka macarons i sommar när jag fick en mandelkvarn av mamma. Tyckte det gick sådär... Några blev fina, men många sprack. Gjorde enligt recept jag hittade hos Cutecakes,
jag hade nog lite för mycket smörkräm mellan dem,gjorde större sats än receptet angav, så de blev lite mastiga. Ska absoult testa att göra dem igen, men med annan smakkombination och färg. Det är ju så bra, man kan mixa och matcha så det passar :-)




Fick även i uppdrag att göra cupcakes till efterrätt när vi hade besök en dag. Gjorde då morotsmuffins med cream.cheese frosting, enligt recept jag hittat hos Tove. De blev verkligen lyckade, saftiga och goda. Köpte Chokladlöv från Dr. Oetker att dekorera med. Tyvärr var batteriet i kameran på väg att ta slut och jag hade ingen laddare med mig (klantigt, jag vet!!) Så hann ta en bild sen dog den.




Efter två veckor på resa kom jag äntligen hem. Det skulle firas med lite fika. hade chokladmuffins i frysen, som jag tack vare att jag styckfrös dem höll formen mycket bra. Drog snabbt ihop en chokladfrosting på det som fanns hemma, bli lite på en höft. men den blev god. Sonen tog en cupcake och slickade av frostingen, sen konstaterade han att den var slut och tog en ny och slickade av frostingen på den. kvar stod två blöta muffins ;-)

2 kommentarer:

  1. Hihi... kul att läsa om din son som slickade av frostingen. :-)
    Morotsmuffins med frosting är ju bara så gott. Måste göra det snart igen.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bakverk!

    barn är ju för härliga! Nästa gång får du göra frosting och lägga i en skål till honom så ha inte blöter ner muffinsen :)

    SvaraRadera