Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

måndag 4 oktober 2010

4.e oktober: Kanelbullens dag och min dotters födelsedag


En hederlig kanelbulle med pärlsocker på


Känns som om vi kommer bjuda på kanelbullar på dotterns födelsedag framöver... Jag och sonen bakade bullar igår, som vi skall ha när det kommer lite gäster ivkäll. Tiden går så fort, hon är redan 1 år!! Snart dags för dagis för henne och jobb för mig... Vilket innebär mindre tid över till bakning. Men några månader till skall jag vara hemma.


Mandelmassebulle, pyntad med lite mandelflarn för att vara lätt att känna igen. Har några som är överkänsliga mot mandlar och nötter i nära släkten.



"Babybulle": bulle på vetedeg men utan fyllning

Har bakat tårta också, som det kommer bild på senare.

1 kommentar:

  1. Vad gott med bullar. Själv har jag inte bakat några idag, men funderar på att tina några frysta bullar och njuta av i TV-soffan senare ikväll.

    SvaraRadera