Cupcakes are stylish. Cupkakes are a lifestyle. Kinda hip, kinda cool - and extremely fun.

-krystina castella-

tisdag 5 oktober 2010

After Eight kräm

Hittade det här urgoda receptet hos Erica och har hunnit testa det ett par gånger redan. Jag har lite mer after eigth än originalreceptet, men så älskar jag också mintsmaken.

AFTER EIGHT-KRÄM
1 lager

3 dl vispgrädde
100 g mörk choklad
ca 7-9 after eight (bereoende på hur mycket man gillar mintsmaken, jag vill att den skall framträda ordentligt.)


Gör så här:
Värm grädden i en kastrull så att den blir varm. Hacka chokladen och häll den varma grädden över chokladen. Rör om tills all choklad smält. Låt blandningen stå kallt i kylskåp minst två timmar tills den blivit ordentligt kall. Vispa till lagom tjock fyllning. Den stelnar fort när man vispar, så håll noga koll så att den inte blir för hård, då den blir lite grynig, utan få en len god kräm.

2 kommentarer:

  1. Visst är den god! Vad har du haft för tårtfyllning till? Jag brukar ha päronmousse till, passar väldigt bra ihop med mintsmaken.

    SvaraRadera
  2. Mmmm, smaskens :-)
    Jag hade chokladsockerkaka och hallonmousse tillsammans med den en gång, och en gång vanlig sockerkaka och marsankräm. Tyckte den var godare ändra gången, dels för att jag tyckte kombinationerna var godare då, och dels för att jag fick till en luftigare kräm.

    Päronmousse har jag inte testat, det verkar gott!

    SvaraRadera